Stormdag!

Full storm i dag, vilket har gjort att jag inte fått någonting gjort!
 
Jag har mest jagat tomma vattenhinkar runt gården, satt upp stängseltrådar som blåst ner (och samma tråd flera gånger!), förankrat lösa grejer och hållt tummarna att inga träd ska blåsa ner. Med hästarna har det inte blivit mycket gjort förutom Rosetta som har fått bekantat sig lite med vagnen! Hon har nosat, gått över skaklarna, stått bredvid skaklarna när jag drämt de i backen, tränat på att backa och annan träning för en blivande körhäst!
 
Annars har det mest varit inomhusaktiviteter, kvällens lektioner blev också inställda, som bakning av rabarberkaka, lite kontorsjobb och fika hos grannarna! Jag har även hunnit frakta ner Nisses gamla hästtransport till betet, den ska bli min sadelkammare i sommar!
 
Ungstona på betet!
 
Stor hage och ändå ska de stå på samma fläck alla tre!
 
Kompisar!
 
Signe!
 
Och så ett av Nisses fina ardennerston!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0