Söndagsfart!

Började dagen på bästa sätt genom att rida Francesca! Vi trimmade på banan, jobbade med att hitta takten i traven och fortsatt att få henne in i ramen. Hon blir så superfin när jag hittar takten på henne och hon verkligen travar i stället för att bara springa, och när vi dessutom hittar ramen, men det är jobbigt så hon orkar inte så lång stund i taget. Med galoppen låg i dag fokus på fattningarna, de är lite svårare i höger men rätt okej i vänster varv. Fattas mycket styrka där också men det kommer!
 
På Ica några timmar, bra fart där i dag och vi har denna helg haft nästan dubbel omsättning mot samma helg i fjol! Hemma igen så hann jag klippa en del av gräsmattan innan Mona kom så jag fick rida i stället. Vi red ut med Tant och Lilla grå, denna gång en längre tur för Lilla grå och dessutom mycket trav! Hon skötte sig prickfritt men tyckte nog att det var lite jobbigt.. Avslutade dagen med att jobba Szum lite i töm, varken han eller jag var särskilt inspirerade så det blev inte så hårt jobb. Sen har jag nu i kväll gjort pastasallad och det blev lika sen middag som vanligt!
 
Baloo vilar och spanar! Bästa utsiktsplatsen på elskåpet!
 
Lilla grå's hals efter avslutad ridtur!
 
Så här trött var hon efteråt!
 
Tog några kort på Nisses föl också!
Ardennerföl född i morse!
 
  • Nordsvensk född igår natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0