Lite mer sommarkänsla!

Lite varmare i dag, och lite mindre blåst så lite mer sommarkänsla.
 
Även i dag började jag med att jobba Szum och Lilla grå i töm. I dag gick det mycket bättre med båda två, Szum visade inga tendenser till sadeltvång och var mer avspänd i ryggen. Sedan skrittade jag ut med Tant, svullnaden runt getingsticket har lagt sig något ävenom det fortfarande är rejält. Dock sitter det inte i vägen för någon utrustning. 
 
Efter en lunchpaus så red jag Francesca, vi red ner till granngården och red på ängen där jag hade hästarna på bete. Vi travade och galopperade några varv där, perfekt att rida där nu och dessutom lätt kuperat. Sen tömkörde jag Rosetta samma sväng som igår, gick bättre i dag även om det blev en liten sväng i diket i dag med!
 
Sen har jag hunnit göra klart lägerplaneringen inför helgen innan vi var i väg och åt thaimat, sedan var det bara att åka hem och visa en häst som Nisse har på inkörning som det kom spekulanter på. Nu är det bara att ladda upp inför morgondagens läger!
 
Dagens utsikt från Tant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0