Vedmodig!

I morse var det -23 grader och ingen ridtemperatur så jag ställde in förmiddagens lektioner. Eftersom det är kallt så är det bra att ha ved så jag åkte i väg till min far för att hämta ett lass, det är liksom dags att komma på det när det redan blivit kallt...
 
På vägen till pappa stannade jag på Hööks för att dels reklamera skorna jag köpte i höstas som läker in vatten och dels köpa sadeltvål. Nu var det ju även lite rea och ajg hade ju fått ett presentkort av Elise i julklapp så det blev även lite annat. Hade förutom sadeltvålen med mig hundgodis till Nisses hundar, en platta att sätta under nackstycket för att fördea trycket (ska testa på Tant som ju haft problem med nacken), en fleecetröja för halva priset och även ett dressyrschabrak på 50%. Sen räckte inte pengarna eller tiden till något mer.
 
Väl framme hos pappa i O-viken så väntade en massa ved att lasta, jag hade Nisses stora släp som vi fyllde nästan halvvägs upp, Tog kanske en och halv timme i kylan och det var ett ganska tungt lass att dra hem sen, Nu har jag eldat och kastat in en fjärde del av veden, resten tar jag i helgen, och tagit in hästarna. Det är kyligt inne så jag ska hålla mig vaken ett tag till och elda, nu först ska jag göra lite varma mackor. -24 grader här hemma nu, alldeles för kallt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0