Slapparlördag!

Det var längesen jag hade en så slö eftermiddag som i dag, men det var jag värd för innan dess hade jag hunnit jobba fem hästar! 
 
Blev lite besviken i morse när det fortfarande var -20 grader när jag vaknade,  men det blev snabbt mildare och när jag var klar med stallsysslorma så var det bara -16 och helt okej ridtemperatur. Jag började med Gaser,  i dag gick vi upp på banan och jobbade där. Ungefär samma jobb som tidigare men lite mer åt longering men bara i skritt. Sen tog jag Chokladen som ju också gör liknande jobb, vi började på banan och gick sedan ner till stallet och jobbade där. Hon blir genast lite spänd när vi kommer ner till boxarna så vi måste jobba på det.
 
Vi det här laget hade Elsie kommit och vi red ut med Gandalf och Clarinett. Clarinett var väldigt pigg men höll sig såklart på mattan, men jag tror det är första gången hon håller jämna steg med Gandalf hela turen utan att bli jättetrött. Sen red jag Tant, vi red upp slingan och red lätta galoppintervaller på den. Är riktigt bra underlag där nu. Avslutade med att tömköra Szum.
 
Sen åkte jag till Nisse, fixade lunch och sedan ägnade vi några timmar åt att titta på tv, i sängen eftersom det var det varmaste rummet. Kan vara så att vi sov lite också,  jag inte så många minuter men andra sov mer. Men vi har varit väldigt trötta ett tag så det var välbehövligt. Nu har jag mockat lite och vi har nattat mina hästar, och nu väntar en äppelpaj i ugnen. Ganska bra lördag!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0