Nyårsdagen!

Hade en lugn och skön nyårsafton igår. Vi åt middag, jag, Nisse (grannen ) och Marie (en kompis). Vi åt ryggbiff och kalvstek, till det potatis, sötpotatis och polkabetor i ugn! Efter vi ätit åkte jag och Marie för att först ta in mina hästar och sedan kolla till där hennes häst bor, under tiden tog Nisse in sina hästar. Sen väntade efterrätt med kladdkaka, jordgubbar och grädde. Vi tittade lite på de fyrverkrier som var, inte speciellt mycket här ute i skogen och ännu mindre hos mig, innan vi åkte och kollade till mina hästar en extra gång.
 
I morse red jag Traffe innan jobbet, sen några stackars timmar på Ica, och när jag kom hem fick jag besök av en kompis som bor söderut så vi träffas bara några gånger per år. Vi red ut en sväng med Tant och Spira. Det blev en lugn sväng med mycket prat i mörkret, är ju så svårt att prata när man travar i tants tempo! Sen hade jag lite annat stök för mig så det blev ett sent ridpass på Szum sen. Att rida honom sent, i mörker och blåst när jag har tankekaos i hjärnan och ridsjälvförtroendet är i botten är som gjort för att misslyckas men i dag levererade han verkligen! Så här fin har han inte känts sen det frös och blev hårt!  Precis vad jag behövde i kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0