Köldgrader!

I morse fortfarande kallt, -23 grader och min bil startade fortfarande inte. Nu i kväll har det vänt och nu är det bara 14 grader!
 
Efter jobbet så red jag ett dressyrpass med Spira. Hon var lite småbutiker i dag, tittade på allt och skojade till och med till fet med ett litet bocksprång i galoppen. I början var hon väldigt okoncentrerad, men vi jobbade först lite i skritt och sedan med trav på fyrkanten och stora volter och då tog det inte lång stund innan hon var fullt fokuserad på mig och inte ens märkte att hästarna busade i hagarna.  Hon bjöd på en riktigt bra höger galopp,  jag har ju tyckt att galoppen varit lite svår och att hon inte riktigt orkat men i dag var det bättre och den sista galoppen var riktigt bra!
 
Så här ser man ut efter ett dressyrpass i -20 grader! Spira efter dagens ridning!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0