Fantastiska vinter!

I dag har det varit ett fantastiskt vinterväder! Jag har haft förmånen att få vara ute och njutit av det hela dagen, tyvärr frös jag rätt mycket under eftermiddagens lektioner men magiskt vackert har det varit!
 
På förmiddagen började jag med att longera Gasper på banan. Till min stora glädje var underlaget så bra att det nu gick att trava utan skor så vi longerade lite, i ena varvet gick det strålande men inte lika bra i det andra. Men ajg var beredd på det, hade fått förhandsinformation om att ena varvet var svårare, och det är ju rätt vanligt att det är så. Men med lite jobb så ska vi nog få till det med. 
 
Sen red jag Szum, han är ju väldigt lite riden nu så jag var beredd på att han skulle vara spänd. Men han började väldigt bra, jättefin när vi började trava. Sen spände han till och blev laddad men jag lyckades rida ur det, vilket jag ju tycler är så svårt. Jag löste det i dag genom att rida bogen in i skritt och sedan börja trava i det, då blev han ju såklart lite kort i traven (han vill u gärna samla sig och bli kort i stället för att gå fram) men då red jag upp på volten, rätade upp honom så han var rak i haden och red sedan framåt. Då tog han tag i bettet och blev jättefin trots att det var vänster varvet som är svårare och där han gärna dyker och släpper kontakten.
 
Sen åkte jag i väg och hade lektioner, roligt att få komma igång igen, det har ju varit ett ofrivilligt uppehåll på några veckor pga kylan. Underlaget var jättebra och hästarna pigga, men tyvärr frös jag. Sen betalade jag lite räkningar och tog in hästarna innan pizza till sen middag. 
 
 
Försökte fota hur fint det är med snön nu!
I morse innan solen kom fram.
 
Ruset syns knappt bakom snödrivan.
 
 
Mitt på dagen lös solen!
 
Tant och Gasper myser i solen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0