Trögstartad!

I morse var det trögt att komma igång,  lite kallare igen och det gjorde mig lite seg.
 
När jag väl kom igång så började jag med Gasper, i dag var det longering på schemat. Det har ju varit lite lugnare jobb några dagar så det passade bra att jobba med traven i lina nu. Sen red jag Szum på banan, och han var så fin! Vi gick tillbaka till det system som vi red efter i höstas där vi började med att trava fram på fyrkanten med ett varv på volten på varje kortsida. Szum var lagom laddad och väldigt fin att rida! Känns som han är bättre i formen och han var verkligen med på noterna i dag, han ger verkligen en suverän ridkänsla när han går bra! Några galoppfattningar fick vi till också! Fortsatte med en tur med Tant innan fika och sen tömkörning av Gandalf. 
 
Nu i kväll har det varit personalmöte med Ica, nu är hästarna inne så det är bara att ladda om inför i morgon! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0