Fredagsmys!

Jag är inte riktigt pigg i dag heller, kanske håller jag på att bli sjuk igen men troligen behöver jag bara lite återhämtning! 
 
Efter jobbet i dag så redjag Szum på banan. Vi jobbade mycket med tempoväxlingar och sidvärtsjobb. Efter att vi joggat fram lite så jobbade jag först på diagonalerna där jag först red framåt för att sedan rida skänkelviknig andra halvan. Sen jobbade vi med höga tavbommar på stor volt, den halvan som inte hade bommar så växlade jag mellan att rida framåt och att flytta honom för innerskänkeln. Han släppte mycket av den övningen, och kom igång bra med bakbenen. Bommar är verkligen bra jobb! Dessutom gjorde vi lite fattningar, det börjar släppa lite med galoppen på banan som ar varit en låsning i snart ett år (sedan strulet med ryggen och sadlar i våras och somras) och i dag var det bara i första fattningen som han stod emot. Sen fattas det ju ännu massor innan fattningaran och galoppen är tillräckligt bra, men vi är på rätt väg tror jag! Efter galoppen så blev han jättefin i traven, i en liten stund tills han blev lite väl elektrisk och var tvungen att dkutta lite, och vi avslutade med lite bogen in. Bra pass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0