Busväder!

I dag har det varit riktigt busväder!  Snö på både tvären och tvären, och det har blåst riktigt kallt! 
 
Jag tömkörde Clarinett innan jobbet. Hon började i lite balanstrav,  det var lite spännande med både snöstorm och busande hästar i hagarna men efter ett par varv slappnade hon av och jobbade på.
 
Efter jobbet, och efter att ha skottat mig fram till både ytterdörren,boxar och garage så red jag Tant på banan. Det blev såklart inget hårt dressyrande i snöstormen utan lite lösgörande jobb bara. Tant var lite tjafsig i början, växlade mellan att bita sig fast och släppa bettet, trampa luft och gå mer uppåt än framåt och rumpan och bogar åkte åt alla håll och kanter. Det gäller verkligen att inte bli stressad i det läget och börja härja och greja, utan bara jobba vidare så släpper hon till sist. Så även i dag!
 
Clarinett i snöyran i dag!
 
Nära att blåsa bort tror jag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0