Sköna söndag!

Förkylningen verkar inte ha gett upp än, men jag är hellre sjuk nu än nästa helg. Har ändå gjort en hel del i dag.
 
Först ut var Clarinett som jag longerade inspänd, mycket galoppjobb och sen avslutade vi med att hon fick skutta över ett sockerbitshinder. Sen tömkörde jag Sarek på banan, vi jobbade på med traven i töm och det gick riktigt bra. Korta stunder välver han halsen helt rätt och formen kommer och då blir han jättefin!
 
Sen kom Elise och vi red ut på Flisan och Gandalf i det härliga vårvädret! Fortsattes med en tur på Tant också innan jag lastade in Gasper i transporten och åkte till ridhuset. Vi tränar på inför bruksprovet och i dag har vi galopperat ett helt varv i båda galopperna, så det går åt rätt håll men det är fortfarande svårt med galoppen och blir lite med handbromsen i. Men det släpper nog, förhoppningsvis innan söndag! Han är i alla fall lättlastad,  uppe på ridhuset så kunde jag stå kvar utanför släpet och bara skicka upp honom! 
 
Nu har jag även hunnit med en sen men god middag, dags nu att duscha och sova!
 
Gasper i ridhuset i dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0