Genrep!

Det sägs ju att genrepet ska gå dåligt,  jag hoppas att det stämmer! 
 
På förmiddagen i dag skulle jag nämligen rida ut en liten sväng med Gasper,  en lättare tur som uppladdning inför helgen. Men det gick inte riktigt som jag hade tänkt mig.  Gasper kändes lite laddad när vi red i väg,  vi hann bara ner till vägen innan det kom en bil och vi gick in på en infart. På väg ut från infarten fick han syn på en vägtrumma och tog ett stort skutt, så långt inga konstigheter, men skuttet efterföljdes av några fler skutt och sedan valde vi hwlr enkelt olika håll! Som tur var gick det bra, han var direkt infångad och vi gick tillbaka till gården för att sitta upp igen. Vi red en liten sväng sedan bara men passade på att gå in på samma väg och förbi trumman, nu var den inte alls lika farlig! Det är ju sånt som händer, typiskt bara att det var precis före visningen.
 
Sen till Ica och jobb 11-18, hemma igen tömkörde jag fört Clarinett som fick jobba med galoppen, och sedan Sarek dom jobbar med traven och att få den lite mindre vinglig. När hästarna var inne så tvättade jag igenom Gaspers svans. Den är tjock och kan behöva några omgångar för att bli ren. Nu sova, det kommer att behövas i morgon! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0