Travkväll!

Igår åkte jag på trav efterjobbet! Det var kallblodskväll på Bergsåker och bara lopp för kallblod! Roligt att göra något annat emellanåt och det är kul att se en annan hästinriktning! Och jag gillar ju kallbloden dessutom!
 
I dag har jag varit hemma och ridit, hade egentligen lite planeri helgen men det blev inget med det, i dag skulle jag egentligen ha lektioner men det blev inställt. Just nu är det trögt på alla fronter och det bekymrar faktiskt mig ganska ordentligt inför vintern. För nu är det ju än så länge ganska bra ridväder och bra underlag, om det redan nu är svårt att få i hop ridande till lektionerna, hus ska det då bli i vinter?? 
 
Szum var först ut, han fick gå i töm och bland anant trava över höga bommar. Det tycker han är så jäkla jobbigt, så fort han kommer lite fel så springer han bara rakt igenom i stället för att lyfta på benen! Däremot var han väldigt fin i galoppjobbet i dag! Efter honom gick jag in för en "andra frukost" innan ajg byggde om lite på banan inför nästa pass. Båfr Traffeoch Midas fick gå på banan och hoppa lite, bland anant hade jag buyggt upp en studs tvärs över banan, den hoppade jag i olika kombinatioer med oxern. Båda hästarna var fina och gav bra ridkänsla. På Traffe har jag det raka bettet igen och det blev genast mycket bättre! Sist ut var Tant som fick gå galoppjobb på smala stigar i skogen, hon var väldigt nöjd med det jobbet!
 
Jag har också hunnit pysslat lite med hagarna, har bland annat rivit en av lösdriftshagarna eftersom jag fick en ide om att göra om den. Det var en av de hagar som jag inte skulle göra något med i höst men nu blev det visst en helomdragning i stället, det gäller att skaffa sig projekt, men jag tror det kommer bli jättebra!
 
I kväll ska jag i väg och äta thaimat, det är buffe och bartömning på en av sommarresturangerna i närheten. Det ska bli roligt att göra lite annat än det vanliga, i morgon är det ridning och hagar som gäller igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0