Onsdag!

Onsdag och regn såklart, som tur var mest duggregn men jag börjar redan bli less på lera och blöta.
 
Dagen började med att jag red ut Tant och red galoppjobb. Det var nog lite för längesen sist, Tant var överladdad och kunde inte skritta mellan intervallerna och jag blev trött i benen av att stå i lätt sits, alltså måste vi göra det här oftare! 
 
Sen red jag Midas på banan och det var nog bland de bästa pass jag gjort med honom! Han var väldigt fin! Vi trimmade lite skänkelvikningar som vi växlade med volter. Efter en liten lunchpaus så red jag även Szum på banan. Han fick trava över höga bommar och jobba mycket med galoppen,  jag tror det börjar släppa lite i galoppen nu. Avslutade med att köra galoppprogrammet i lina med Traffe och med att byta stolpar och isolatorer på en av vinterhagarna.
 
På kvällen var jag i väg för ett par lektioner, två.sv ryttarna fick jobba med samma övning som jag red med Midas, dvs skänkelvikningar och volter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0