Träningshelg!

Det har varit en bra helg med träning och annars rätt lugnt!
 
I går på förmiddagen red jag och Alida ut, när hon kom så stod jag på en stege och försökte sätta upp en ny lampa på lösdriften. Jag fick upp lampan men är inte riktigt nöjd så jag får försöka göra om det någon dag. Sen red vi ut en sväng med Midas och Tant. 
 
När vi kom hem så åt jag en snabb lunch, snabbmakaroner och bacon, innan jag och Szum åkte till Dannero på dressyrträning. Nu var det ju ett tag sen jag tränade med Szum, han var lite uppspelt när vi precis kom fram och sadlade, men varvade ner snabbt. Han travade otroligt bra, jag är inte alls bekväm med att rida i den traven och mesar gärna runt i en kortare trav när jag rider själv, men det går ju inte när man har ögonen på sig och det är bra! Nu måste jag träna på att rida i den traven så ska nog galoppproblemen ge sig också! Fin häst har jag i alla fall! 
 
På kvällen skulle jag och grannen äta och vi ville ha något snabblagat och enkelt. Det blev kebabrulle från pizzan men det blev ingen snabbmat, det tog oss mer än en och halv timme att hämta maten. Detta eftersom vi på vägen skulle fylla vatten i några hagar, köpa frukost, ta in hästar i ett stall och fodra i ett annat men även om det tog sin tid så var det i alla fall lättdiskat!
 
I morse var det Traffes tur att åka på träning!  Han travar visserligen inte lika bra som sin kompis Szum men han var väldigt fin att rida och rörde sig betydligt bättre än vanligt! Sara passade på att påminna mig om hur det var på hans första träning som var i vintras, alltså mindre än ett år sen, då han var stel som en pinne!
 
På hemvägen stannade jag och hade en träning, Traffe fick stå i släpet och äta hö, solen sken och man behövde inte ens jacka trots att det är oktober! Hemma igen blev det ost och skinkpaj till middag, inte heller det snabbmat, innan vi flyttade över Räkan och hennes kompisar till en ny hage. Låter enkelt men med tre icke ledvana föl kan det ju bli lite spännande men det gick väldigt bra! 
 
Jag avslutade kvällen med att jobba Midas på banan innan jag tog in hästarna. Nu är det söndagsfilm, ost, kex och kaffe som gäller!
 
Innan min och Alida ridtur igår, det är älgjakt igen så reflextäckena fick åka på trots att vi red på dagen!
 
Szum på Dannero efter sin träning!
 
Och Traffe i motljus på Dannero efter sin träning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0