Tävlingslördag!

I morse åkte jag och Tant på tävling! Det har inte varit så mycket tävling i år och jag var lite osäker på formen så jag hade bara anmält till 90 cm, men jag hade inte behövt oroa mig! Tant var taggad redan på framhoppningen men blev trots det ett snäpp värre inne i ridhuset. Medan vi väntade på ryttaren innan så trampade hon mest på stället eller taktade. När det var våra tur så var det full fart och jag hade fullt upp med att hålla henne på rätt hinder eftersom hon bjöd på alla hinder från alla håll! Som tur är så är hon snabb i fötterna och vi var felfria trots farten. Så där i efterhand så skulle jag nog ha hoppat 1 meters klassen också men jag hade bara anmält till en klass, men å andra sidan åkte vi hem med självförtroendet på topp!
 
Hemma igen så arbetade jag Midas i töm och longerade galoppprogrammet med Traffe. Nu följer jag hopphästauktionen som är på Flyinge via datorn.  Som jag önskar att jag vore där, och ännu mer att jag hade haft råd att köpa en av de fina unghästarna!
 
Tant i solen i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0