Härlig höst!

Härligt höstväder i dag med sol och varmt, jackan åkte av när jag började rida och sedan fick den ligga resten av dagen. 
 
Jag fick hem ett grus lass på förmiddagen, alltid bra att ha grus och nu är vägen upp till ridbanan grusad. Sen började jag med att rida Tant. Hon fick gå ett lättare pass på banan, hon var lite stretig i början men det blev bättre efterhand,  mycket skritt och galoppjobb var receptet. Sen longerade jag Clarinett,  vi bara repeterade lite och testade sadeln, nu har hon vilat sen treårstestet i juni. Hon var lite på tårna innan vi började jobba men sen var hon fokuserad, men vi måste prova en annan sadel nästa gång för den vi hade i dag fungerade inte.
 
Fortsatte med att rida ut Midas och tömköra Szum. Sen plockade jag ner den sista sommarhagarna för i år, skönt att det är gjort. Till middag snodde jag ihop en pastasås av det som fanns i kylskåpet. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0