Dressyrtävling!

Igår var jag på inbjudningstävling i dressyr hos Nylands Hästsportlag där jag brukar ha lektioner. Jag hade med mig Szum och Tant, eftersom Traffe inte känns helt i form, Tant gick LC:1 och sen gick båda LB:1an. Och det gick väl sådär... Tant kändes väldigt fin men var laddad och skrittade inte riktigt, man får inga bra poäng om man inte skrittar! I andra klassen var hon lite mer tjafsig och även där var skritten ett problkem, men fick väldigt fina gångartspoäng på henne och bra beröm. Szum var på tjafshumör och han var irriterad redan inna jag började rida. Dock kändes han ändå rätt okej på framridningen, själva programmet var kryddad med lite kosparkar och ingen galopp.. Han drog i parkeringspromsen när vi skulle galoppera och jag tyckte det var bättre att han fick gå hela programmet men med trav i stället för att han skulle börja backa och få avbryta. Fick ändå ett par 7:or med honom och är i alla fall lite nöjd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0