Bekymmersamt!

Ny dag på farmen och nya bekymmer. Det är i alla fall så det känns, ibland är det bara som att man löser det ena problemet så dyker nästa upp och det finns alltid något att oroa sig för! Som med fölen, först är man orolig för fölningen och sen är man orolig för att fölet ska bli sjukt! Räkan har varit väldigt öm i juvret i dag så det har varit lite trixigt med diandet. Det verkar som fölis får i sig tillräckligt med mjölk för hon är pigg och verkar inte vara uttorkad, men man blir ju orolig ändå. Jag ahr försökt hjälpa till genom att massera Räkan och sedan hållt i henne så fölis har fått dia i lugn och ro. Jag har tagit bort kraftfodret på Räkan och hoppas på att det ska ge med sig. I natt sover de i lösdriften för det ska bli regn.
 
Annars har jag hunnit med lite annat också. Red Traffe först, han gick rätt bra och vi jobbade verkligen igenom galoppen i dag. Han blev så fin i vänster galoppen, men precis när han blev det så orkade han inte och bröt av, det var väl inte hela världen men sen blev han lite stressad och det tog flera försök innan jag fick rätt galopp igen. Vänsterfattningarna har ju varit lite problematiska men det är oftast inga problem nu men han föll tillbaka i gamla mönster när han blev lite stressad av att inte orka riktigt. 

Red även Szum, även i dag i hoppsadeln och även i dag longerade jag först. Och i dag kändes det riktigt bra! Vi kunde galoppera i båda varv (har vi inte gjort på länge) och även om han spände till när jag red upp honom lite i formen så släppte det också! Dessutom har han inte varit så avspänd i ryggen som han var efter ridningen sen Ulrika var här och masserade! Nöjd matte i dag! Avslutade med att jobba lite med Molle. Han fick komma in och bli borstad först, han är ju van att jag grejar med honom på kvällen men nu är det dags att kunna komma in och jobba även på dagen. Sen satte jag på honom schabraket och satte fast det med en resårtäckgjord. Det brydde han sig ine om så vi tog och gick en liten sväng med schabraket på. När vi kom tillbaka fick han nosa och känna på sadeln, men jag lade aldrig på honom den eftersom han var lite skeptisk. Vi hinner med, det är ingen mening att skynda!
 
Sen åkte jag i väg och tömkörde en liten ponny och hade en lektion. När jag kom hem så dök grannen upp och slog på nya skor på Szum som ju drullat bort sina framskor. Nu är jag trött och ska vbara gå och titta till Räkan och fölis en gång till innan jag lägger mig!
 
 Dagens skörd av fölbilder! Hoppas ni inte lessnar!
 
 
 
Den här bilden är  dagens favorit 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0