Tömkörningstorsdag!

I dag har jag haft introduktion av ny medarbetare på Ica, det har varit bra för dagen har gått fort. 
 
När jag kom hem var inspirationen som bortblåst, det var oinspirerande väder och oinspirerande underlag. Dessutom var planen att jag och Alida skulle rida ut men hon hade feber. I stället tog jag och jobbade hästarna i töm.
 
Först Traffe som hade lite problem med underlaget, när det är plusgrader är banan ganska bra men i dag hann det frysa på innan jag var hemma, och Traffe är en känslig kille vad det gäller underlag. Sen fick Szum gå lite i töm och han kändes faktiskt lite trött efter gårdagens ridtur. Avslutade med att låta Tant gå några varv i töm, jag ville se hur hon rörde sig. Tyvärr är hon fortfarande lite öm i traven men ser ren ut i skritt. Däremot måste jag säga att det har hänt mycket sen jag tömkörde henne förra gången, för 1.5 år sedan. Då tyckte jag hon var stretig och jobbig i töm men i kväll var hon jättefin och bra i formen, men tyvärr lite öm. När vi får ordning på hoven ska vi tömköra mera!
 
Det blev verkligen en riktig tömkörningskväll! Nu ska jag ladda för jobb i morgon, jag har haft fredag i dag så jag misstänker att jag kommer bli besviken klockan 6.00 i morgon när jag ska upp och det är fredag igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0