Sommartid!

Gårdagens sol och vårväder har i dag varit utbytt mot snö och blåst i massor, inte roligt alls!
 
I morse åkte jag och Szum på träning, och i dag fick jag akämmas lite för min häst! Det var en travhäst på travbanan som är bredvid parkeringen, det var tydligen väldigt otäckt för Szum ömsom stod och skakade ömsom drog med mig runt parkeringen... Även när vi kom in i ridhuset satt spänningen kvar i honom och det tog nästsan hela träningspasset innan han kom till arbete och vi kunde trava på volt utan tjafs. Ja vad ska man säga? Igår ar jag salig efter Traffes träning men Szum har en otrolig förmåga att ta ner en på jorden igen! Tur för Szum att han alltid är otroligt fin mellan sitt tjafsande!
 
Sen var ajg bara hem och vände, lämnade av Szum och transporten, fikade lite och sen i väg igen, denna gång för jobb! På första stället tömkörde jag en liten ponny och red en annan av lite större modell, ägarna var borta men ville ha hästarna motionerade. Det är ett jättebra sätt att utnyttja mig, både när man är bortrest och vill ha hästen motionerad eller om man inte hinner rida tillräckligt under veckorna. Perfekt att få hästen genomriden när man ändå inte hinner rida själv. På nästa ställe var det alldeles för halt för att kunna rida men sen avslutade jag lektionerna med två nya kunder som var väldigt ambiösa! På hemvägen svängde jag in och köpte med mig en pizza, det var jag ju värd efter alla timmar i blötsnön!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0