Hoppdag!

I dag har jag klarat mig utan vinterjacka, hela dagen! Men fleecetröja på, så ingen sommarvärme direkt!
 
Hoppade mina hästar på dagen. Började med Tant, vilket var ett bra drag för det gav en bra känsla till de andra hästarna sen! Tant var redan från start väldigt fin, och ovanligt lydig! Jag fick nästan tillbaka henne lite för bra så sen fick jag lägga lite fokus på att rida framåt också! Men hon gav en väldigt fin känsla på hindren och fina språng. Fortsatte med Traffe, med honom hoppade jag lite lägre men fortsatt mycket volter och enkla linjer. Även han var väldigt fin, han hoppade avspänt och väntade på mig men med bjudning. Hoppar han så här kommer det inte vara några problem att tävla i höst.Även Szum fick hoppa lite, för hans del var det bara små kryss men jag kunde ligga och rulla på volt över ett kryss i båda varv, och det gick inte så sent som i höstas då jag hade nog med att styra på en bom i galopp! 
 
Sen hann jag med en snabbvisit på byn innan jag åkte ner till betet och stängslade. Även om det inte är någon direkt sommar så får man ju lite sommarkänsla av att göra sommarhage, har gjort en lite mindre hage till att börja med där nere. Där är en hel del gräs men inte alls som det brukar vara men det blir nog ändå bra för dom att få komma dit! Sen kom det en häst på kvällskvisten, en femåring som ska vara här för försäljning. När hästarna var nattade blev det lite rabarberpaj också med vänner, nu väntar sängen för i morgon ska jag ka tidigt med Räkan och fölis till seminstationen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0