Sommaronsdag!

Onsdag och fortfarande härligt sommarväder om än lite mulet på förmiddagen.
 
Red först ut med Szum, det gick bra förutom att han på hemväg var helt övertygad om att han fått nys m en älg eller anant. Hela han skakde i takt med hjärtslgen, jag satt av (eftresom han lyssnar lite bättre på mig från marken) och ledde honom 10-20 meter. Någon älg såg vi aldrig men det kan ju ha varit något annat i buskarna som inte visade sig, parkerade i alla fall honom i ett dike och klättrade upp igen! Red sedan Traffe och Midas nere vid betet. Traffe trasslade ingenting i dag utan vi kunde jobba med formen i stället för dagen innan när jag hade fullt upp att hålla honom åt rätt håll. Midas fick balnd annat jobba med att flytta ut bakdelen på volten, det tyckte han var jobbigt, speciellt i ett varv, han har mycket lättare att flytta framdelen och kunde inte riktigt förstå vitsenmed den här öveningen. Hn han väl hittade tekniken gick det rätt bra så det släpper nog!
 
Sen åkte jag hem och bytte grejer för att kunna bygga om Tant och Midas hage, nu har de till Midas stora glädje en större hage och ny mat. Han galopperade lyckligt omkring i den nya större hagen i flera minuter medan Tant såklart inte hetsade upp sig alls utan bara åt.
 
På kvällen var jag och hade lite lektioner, hela våren har det varit kallt, blött och blåsigt när jag suttit ute på banorna. Nu när vädret är bra så ställer i stället dammet till det! Man är liksom aldrig nöjd! Jag är känslig för viss typ att ridbanedamm och reagerar lite allergiskt på det, så det är ine alls bra men jag misstänker att torkan snart är över. På hemväg hälsadejag på Räkan och fölis, men jag hann baa spruta på lite insektsspray på Räkan innan tjuren kom och ville hälsa så jag fick rymma ut ur hagen! Som tur var verkar inte Räkan ry sig lika mycket om honom nu som när vi först släppte ut henne, hon vänjer sig nog!
 
Morgontrött Traffe!
 
Midas och Tant!
 
Tjuren som bor i Räkans hage!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0