Ridtravarkurs!

Igår var det ridtravarkurs här på Brännan, 6 ekipage deltog och dessutom hade de en del medhjälpare med sig så vi var 13 personer härunder dagen som åt och fikade. Så m¨ånga deltagare har det inte varit på kurs här tidigare, och dessutom var kursen fullbokad sen en månad tillbaka, det är verkligen jätteroligt!
 
Två av deltagarna kom i god tid, långt innan utsatt tid men det var ju inga bekymmer med det. Sen dröjde de andra, en tjej hade fått fel på bilen och en anann hade kört vilse. Så vi var nästan en halvtimme sena innan vi kunde börja men vi jobbade in tiden under dagen så vi var inte alls lika sena när vi avslutade sen.
 
På förmiddagen red de dressyr enskilt i en halvtimme var. Precis samtidigt som första ekipaget skrittade fram så började regndropparna är trilla ner, sen regnade det mer eller mindre hela tiden resten av dagen. Så tråkigt! Det var i alal fall en fin blandning av hästar, ett par kallblod med massor av energi, några yngre förmågor som inte var mycket ridna men som gjorde det här som om de aldrig gjort annat och några äldre gentlemän som kommit längre i sin omskolning. Ett par av hästarna var riktigt fina, ochj några av dom verkar ha väldigt lätt för sig och kommer därmed med största sannolikhet bli väldigt roliga ridhästar.
 
Efter lunch, pastasallad och sen meloner som efterrätt hade ju varit perfekt vid sol och värme men fick duga i regnvädret också, och teori så red de bomarbete på eftermiddagen i små grupper. Alla hästarna fick även prova att hoppa lite, med lite blandat resultat, men jag blev återigen påmind om hur bra bomarbete är för hästarna för jag tror alla hästar fick ett ännu bättre jobb med bomövningarna. Sen väntade blåbärspaj innan hemfärd.
 
När det hade lugnat sig så tog jag med mig lunchresterna och bjöd mina vänner på sallad, och sen hade hela den dagen gått. I dag är det samma tråkiga väder, jag ska rida lite nu och i kväll ska Traffe på klubbhoppning så håll tummarna att han sköter sig!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej! När har du en sån här kurs nästa gång?
Mvh Ida

Svar: Jag har ridtravarkurs igen på lördag! Finns plats kvar! Sen har jag en "vanlig" ridkurs den 30 augusti, något mer är inte planerat än.
Pernilla Engström

2015-08-03 @ 23:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0