Nattligt äventyr!

Vissa dagar är längre än andra, igår var en sådan dag!
 
Först läger hela dagen, vädret var ju inte de bästa men vi hade räknat med att de skulle vara tokregn hela dagen så var glada över att det ändå var hanterbart, på radion hade de varnat för stora regnmängder! På förmiddagen när de red dressyr så duggade det bara, ryttarna fick träna på skänkelvikning och bogen in. Unsder lunchen och teorin öpnnade sig himlen och då vbar det bra att vi var under tak. På eftermiddagens hopppass så blev vi ordentligt blöta men det gjorde ju inte så mycket för sen skulle vi ju bara fika innan det var slut. De fick hoppa bana med kombination och titthinder.
 
Hemma igen så bara bytte jag till torra kläder så åkte jag och grannen och hämtade hem hans ston som varit på betäckning. Det är en lång resa så det var rätt sent innan vi ens kom därifrån, att vi sedan var tvugna att byta lampor på bilen på hemvägen eftersom jag var utan halvljus gjorde nte saken bättre! Vi midnatt stod vi med instruktionsboken och försökte räkna ut hur man gjorde, det löste sig men vi blev utan mat för allt var stängt vid den tiden. Halv tre i natt lastade vi äntligen ut! Kan däga att vi var rejält trötta då, och inte var jag så mycket piggare när väckarklockan ringde fyra timmar senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0