Vitt, vitt, vitt!

I dag är allt vitt! Och nu i kväll snöar detigen, så snart är det ännu mer snö! Har ridit lite i snön i dag och det är verkligen underbart! Nu jäklar ska hästarna tränas och byggas upp!
 
Jag började med Szum, jag longerade honom ute i snön innan ajg satt upp och red på slingan som jag trampat upp i en av sommarhagarna. Szum var inte helt oväntat vldigt laddad, redan i skritten var han som en bomb och när jag skulle börja trva var det baraskutt och hopp först. När det väl blev trav så grymtade han som en gris vart och vartannat steg, till slut kunde han slappna av och trava som vanligt och till slkut frustande han till och med! Så bra jobb för honom! När vi var klara så var det inte mindre än tre traktorer på gården! Två som skottade snö och en som körde balar, snacka om effektivt Ridbanan fick jag trampad också!
 
Sen red jag Midas, han fick gå ut en liten sväng och spåra upp ridväg  innan även han fick gå på slingan. För hans del blev det en massa galoppjobb, perfekt att bygga styrkan i galoppen och kondition! När vi var klara så hade Elise kommit och vi red ut en sväng med Gandalf och Tant.
 
Där någonstans hann jag in och äta ett par mackor innan hovis stod på gården, hon slog på Szums och Tants tappskor och bytte framskor på Gandalf. Sen avslutade jag med att longera Vickan med inspänning! Som väntat var hon inte helt nöjd med inspänningen utan testade att backa och greja lite innan hon accepterade läget. Jag vill gärna longera hästarna lite inspända innan jag börjar rida dom på riktigt. Det är bra att dom har fått känna på lite stöd och kontakt i munnen innan jag ska börja stanna och styra uppifrån. Jag satt upp en gång på henne också, bara som lite repetion, hon var helcool såklart.
 
Sen har jag ätit middag, tagit onhästana och tömt Volvon på grejer. Nu borde jag bokföra men katten har lagt sig precis över alla papper, jag ser det som ett tecken på att jag slipper det i kväll!
 
Szum efter dagens ridning i snön!
 
Han är ganska charmig min Szum-Brum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0