Temperaturväxling!

I morse när jag gick ut till hästarna var det -18 grader, när jag kl 17.00 stämpade ut från Ica (ja vi har fortfarande stämpelklocka!) så var det -6 grader! 
 
Även om det började snöa ordentligt så var det bra ridväder vilket jag och Alida verkligen utnyttjade i kväll! Först ut var Clarinette. Hon fick repetera lite hängning sen igår och sen satt jag på henne, först på halt och sedan lite i skritt. Hon var lika cool som vanligt!
 
Sen red vi ut i mörkret, med pannlampor, på Tant och Midas. Vi travade mycket och Midas hängde på Tants tempo bra men var rejält svettig efteråt. Vi avsutade kvällen med Vickan. I dag red jag på banan. Vi skrittade lite runt Alida, gjorde halter och startade, och styrde lite. Bara för att hon ska förstå att det är jag som sitter på ryggen som hon ska lyssan på, hon var lite förvirrad i början men sen trillade poletten ner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0