Märkliga dagar!

Det är konstigt med dagarna nu, igår var det söndag och i dag är det fredag! Vädret är också märkligt, regn i morse igen och blankis på väg till jobbet, nu i kväll har det blåst ordentligt och det känns mer som mars än januari. Det är som upp och ner allting!
 
Som tur är så är min bana än så länge bra, är nog bara en tidsfråga, men det gäller att passa på så efter jobbet tog jag tre hästar. Först Szum som fick gå i töm med tanke på vädret, men med facit i hand så hade jag nog kunnat rida för han var koncentrerad och oväntat avlappnad. Sen red jag Tant, trimamde lite och hon kändes väldigt fin och mjuk. Vi avslutade meda tt rulla över ett litet sockerbitshinder, tänker att det är bra om hon har sett något hinder om det blir träning på tisdag.
 
När det var dags för Midas så var det riktigt busväder med ordentlig blåst och snö, snön är efterlängtad men nu kom den helt på tvären, jag tänkte att det är bra miljöträning och red ändå. Vi trimmade dressyr, jobbade mycket på volt med galopp på volten, öka/minska volten och att vända igenom. Framdelsvändningar testade vockså dpå litegrann men ja tror mest Midas tyckte jag var väldigt förvirrande när vi höll på med det, vi fick till det rätt bra flera gånger men jag vet inte om det bara var tur... Midas var trött och nöjd efteråt i alla fall!
 
Nu blir det nog sängen rätt snart, har blivit lite sömn den här veckan så jag måste försöka sova lite i natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0