Dressyrsadelkväll!

I kväll efter jobbet åkte dressyrsadeln fram och jag trimmade lite! Banan är isig men inte hård och det var inga problem att jobba hästarna i skritt och trav. Jag började med Szum, han tjafsade lite i början, backade ut från banan och sparkade mot skänlen, men sen släppte han och var jättefin. Han fick jobba med bogen in, för honom är det en bra övning för att få i hop honom lite. Han är ju en stor häst med mycket rörelser och han vill gärna bli lite lång och låg fram, med hjälp av bogen on och såsmåningom öppna hoppas jag på att få i hop honom och upp nacken. Dockfår jag passa lite så han inte smlar sig för mycket och därför växlar jag med att rida tempoväxlingar framåt.
 
Sen red jag Tant, även honi dressyrsadeln. Hon har inte varit så förtjust i den men i dag provade jag att ändra padd under och då låg den bättre, den är ju utprovad till Szum men det vore ju bra om Tant kunde ha den i bland som omväxling. Hon var lite stretig i början i dag, säkert lite beroende på underlaget, att det inte gick att jobba loss henne i galopp och det faktum att vi mest lullat i skogen på slutet. Tyckte dock att hon kändes riktigt fin innan vi slutade!
 
 
Szum med dressyrsadeln i somras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0