Blä och skitväder!

I dag när jag red på eftermiddagen så kändes det så lovande med underlaget, det var snö på isen och den skulle fastna helt om det bara blev någon minusgrad och det är utlovat. Men när jag var inne och åt middag så började det spöregna och när jag kom ut igen så var alla förhoppningar om bra underlag bortregnade! Istället för snö på isen så var det bara vatten och blank, fy vilken tråkig vinter det är!
 
Men ajg hann som tur var en del innan regnet! I morse var jag och besiktade bilen, första besiktnigen på nya bilen och jag tyckte det kändes jättebra med två anmärkningar (ett parkeringsljus och ett hjullager) mot de 5 och 7 tvåor som jag haft på Volvon sista åren. När jag kom hemigen så kom Alida och vi red ut med Tant och Clarinette, det blev en liten skrittrunda eftersom underlaget är lite lurigt och Clarinette är oskodd. Det är nästan tre veckor sedan Clarinette reds ut sist men hon gick som det vore igår! Sen red jag även Traffe på banan, han var lite spänd i dag och red ut Midas en sväng. På kvällen hade jag lite lektioner och tömkörde en ponny, det fungerade rätt bra med lektionerna men vi vill ändå ha bättre underlag nu! Vi vill galoppjobba, hoppa och rida kluriga bomövningar, ge mig ett bra vinterunderlag tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0