Morgonkaos!

Jag hade en riktigt kaosmorgon, ingen bra start på dagen! Eftersom det har varit lite stressigt på mornarna den sista tiden så var jag igång i god tid, jag sov inte hemma utan på granngården så jag skulle ut med bilen direkt. Det första som händer är att jag inte får upp låset på ytterdörren, det hade fastnat, så jag gick ut genom altandörren i stället. Där utanför var det blankis så jag gick och höll mig väggen, det var ju mörkt så givetvis klev jag ner i ett vattenfyllt hål! Till slut lyckades jag halka fram till bilen. Att det var halt var jag medveten om men jag ville inte ge upp förrän jag hade provat så jag satte mig bilen och provade försiktigt att köra lite. Insåg direkt att det inte skulle fungera så jag drog handbromsen, och sen gled bilen bara sidled. På min vänster sida hade jag en rejäl brant och jag såg framför mig hur jag skulle glida nerför den! Som tur var så tog det stopp med framhjulen ett par decimeter från kanten! Sen var det bara att fylla skottkärran med spån och sanda upp med den runt bilen, två fulla kärror blev det. 
 
Jag kom hem, ordentligt försenad, och där fortsatte stöket. Min gård var sandad och jag ledde ut hästarna utan problem. Men basjkirerna är oskodda och det var rejält blankt i deras hage, jag började sanda men insåg rätt snabbt att det var rätt meningslöst och bestämde mig i stället för att släppa dom i en orörd hage. Nu var ju denna hage inte använd sen i höstas och inte genomgången så jag gjorde en snabbkoll med pannlampa i mörkret  för att se att ingen tråd låg ner och art stolparna var hela. Sen kunde jag få ut alla hästar, göra klart morgonsysslorna och ta mig till jobbet.
 
På jobbet var det lite lätt julkaos med mycket varor, många kunder och lätt hysteri. Efter jobbet tog jag Traffe och Szum i töm. Traffe gick ett lättare joggingpass medan Szum fick jobba lite mer. Han var efteråt både svettig, ordentligt skummig runt munnen och så pass trött att jag fick driva honom på slutet. Sen var det meningen att jag skulle göra knäck men eftersom jag är knäckt så får det vänta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0