Blixthalka!

Igår när jag klev ut genom dörren blev jag rejält förvånad och besviken när de ösregnade ute! Regn i december är aldrig välkommet! Bilen hade ett lager av ispansar och inte bara bilen, allt var isigt så som stängseltråden (som inte alls mår bra av det), handtagen, trappen, lysknappar och allt annat som varit ute. Dessutom såklart blixthalka, som tur var kom sandbilen och jag tog mig till jobbet! på jobbet var förmiddagen lugn, alla leveranser var försenade pga halkan och inga kunder vågade sig ut. Mitt på dagen hade det slutat regna och vips var dert totalkaos med alla leveranser på samma gång och massor av kunder!
 
När jag kom hem så red jag Szum på banan, underlaget var betydligt bättre än väntat och om det inte blir mer regn eller en massa plusgrader så kommer det nog fortsätt vara bra, tyvärr ser det ut som det kan bli både regn och plusgrader till veckan. Szum var inte alls på humör, han testade hela tiden att komma undan genom att först försöka stanna och sparka mot skänkeln och sen när det inte gick så blev han rädd och försökte dra i väg ett flertal gånger, han är ju egentlign inte rädd för fan själv men det är ganska effektivt sätt att komma undan jobb. Det var verkligen inget bra ridpass, ridkänslan var inte så bra, traven var sådär, han var alldeles för kort i halsen och jag red nog mest i höger varv, men jag gav mig inte och till slut gick han utan att tjafsa och utan att var rädd förnågot, just nu får jag vara nöjd med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0