Annandagen!

Stormen blev inte så farlig, jag plockade i hop lite grejer som hade blåst i väg och min lykta hade blåst sönder men med tanke på tidigare stormar så kändes det lugnt. Mindre bra dock att skridskobanorna i hagarna var ännu värre än igår! Dessutom skröt jag ju över sandningen igår och det skulle jag inte ha gjort för i dag var det osandat och glashalt på väg till jobbet, så tacksam över mina nya jobb. Tyvärr hade jag inte allt annat under kontroll och på väg till jobbet stannade bilen, soppatorsk! Jag skulle tanka på väg hem från jobbet i tisdags men glömde bort det, lampan började lysa på väg till verkstaden på onsdagen, och sedan har jag bara kört här hemma max 4-5 mil. Tänkte åka upp och tanka igår men det blev aldrig av, jag trodde inte det skulle vara några problem men antagligen har den stått på tomgång på verkstaden. Nu var det ju lätt löst, lite hjälp med skjuts av en granne och en halvtimme sen på jobbet och jag lärde nog mig något av det här med.
 
Efter en lugn dag på jobbet så väntade pyssel hemma med att försöka halkbekämpa lite, rätt hopplöst, och fodring. Sen tog jag in Spira och tog upp henne på banan. Jag red lite lugnt med mycket skritt och lite trav, mest för att känna lite på henne och lära känna henne lite. Det kändes rätt bra och vi kommer nog att komma bra överens. Underlaget på banan är inte bra men inte fruktansvärt som jag hade befarat utan fungerar för lite enklare jobb i skritt och trav.
 
Sen blev det pizza med julskinka innan jag somnade på soffan i vanlig ordning, men nu har jag förflyttat mig till sängen i alla fall. Förstår inte att jag är så trött på kvällarna! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0