Älgkontakt!

Det börjar märkas av på Ica att det snart är jul, det är rörigt och i morgon blir det nog ännu värre när kunderna får pension och barnbidrag. 
 
Efter jobbet åkte jag till ridskolan för ett möte, vad det leder till får vilse framöver! När jag kom hem så red jag Clarinett.  Så fort vi kom upp på banan så var hon okoncentrerad, blåste och glodde upp i skogen, jag förstod direkt att det var något och ganska snart hörde jag knak och brak i mörkret alldeles bredvid banan! Trolugen en eller flera älgar men svårt att säga säkert i mörkret. Inte helt lätt att hålla Clarinetts fokus men vi jobbade lite på marken och sedan red jag lite på den andra volten simningen är mot skogen. Vi red volter,  åttor och travövergångar för att hålla koncentrationen,  trots att vi hörde älgarna så gjorde hon inget allvarligare än att stanna och titta någon enstaka gång! Cool häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0