Traffe på dressyrtävling!

Igår var det tidig morgon, knoppning av Traffe och sedan i väg till Strömsund på dressyrtävling!
 
Målet och planen med tävlingan var främst att tävlings och miljöträna honom, och att slå torsdagens procent. Och det lyckades jag ju med men det var inte mer än så! Han skötte sig bra på framridningen, lite spänd först men slappnade av mer eftersom. Det svåraste momentet är när jag väntar utanför banan, då smågrek
jade han lite och försökte resa sig någon gång men inga allvrliga dumheter. Inne på banan var bjudningen verkligen ojämn! Han var mycket bättre än i torsdags men han blir spänd och då försvinner all bjudning! De korta stunder då han slappnar av känns det helt okej och vi får poäng runt 6 vilket jag tycker är helt okej om man tänker på vart vi är i utbildningen, men däremellan är det som om han går i kola! 
 
Första vänster fattningen strulade lite, inte oväntat den kan strual, och det kostade ganska mycket. Jag slog torsdagens procent med 1 % men det var en annan domare och ganska många ekipage runt 505 vilket jag inte tycker är  helt vanligt på lokaltävling. Vi är en erfarenhet rikare och jag är ganska nöjd med honom! Men det är dags att höja kraven i dressyren på honom! Trots att ha egentligen är hopphäst!
 
Hemma igen så longerade jag islänningen och gjorde lite förberedande uppsittningsövninga, klappade överallt, hoppade, viftade på armarna och tränade med pallen. Det gick bra, hon tyckte nog att det var lite konstigt emellanåt men stod snällt stilla ändå! Avslutade med en tur på tant innan jag gjorde kväll och tog det lugnt, slutad såklart med att jag somnade i soffan! Nu mot ICa, slut på semestern!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0