Nedräkning!

Nu är det inte många dagar kvar av semestern... På måndag stämplar jag in på Ica igen!
 
I dag red jag och Elise ut på förmiddagen med Midas och Gandalf. Trots att Gandalf har mycket längre ben än Midas så hade han bestämt sig för att var före den stora fuxen, elelr i alla fall jämsides! Benen gick som trumpinnar uppför backarna! Sen tömkörde jag Szum innan jag åkte hem för lite fika.
 
Eftermiddagspasset började med att jag red hem Tant och hoppade henne några språng, hon var fin och jag blev snabbt nöjd och red hem igen! Sen tog jag in islänningen, borstade och lyfte fötter, provade sadel och träns, avslutade med att jobba henne lite på marken.  Allt gick med glans och det känns som hon är välförberedd för inridningen. Innan jag åkte upp och handlade hann jag även tvätta av Traffe som ska tävla i morgon!
 
Nu har jag hunnit mocka ur en box och olja stallet lite, men nu trorj ag att det får bli lite mys i kväll i stället. Håll nu tummarna att Traffe förstår att han ska vara dressyrhäst i morgon!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0