Mer sadelprovning!

I dag har det  verkligen varit full fart! Hoppat Traffe, sadelprovning, massage, hagbygge och en ny häst!
 
Började med att köra hem grabbarna. Red Traffe direkt och han är ju inte riden på banan sen dressyrtävlingen. Jag trimmade litegrann och sedan hoppade lite vi lite och lätt. När vi var klara så kom Ulrika och masserade först Traffe och sedan Szum. Szum var inte alls så spänd i ryggen som jag hade befarat så det kändes bra, han är på väg till åt rätt håll!  Traffe hade några problemområden men inget större. Sen provade vi sadlar på Szum, vi longerade med tre olika sadlar och en av dom var faktiskt bra! Jag red i den också och Szum kunde trava utan panikkänslor och det såg även bra ut på filmen. Äntligen känns det hoppfullt! 
 
Sen körde jag ner hästarna till betet igen och Ulrika masserade Gandalf också. Sen tog jag en liten fikapaus innan jag plockade ner hagarna på det gamla betet och gjorde en ny hage vid det nya betet i stället. Jag red även ut en sväng med Midas innan den nya hästen kom. Det är en treårig bruksnordis som ska visas på sommarpremeringen om 1.5 vecka, hon heter Rosetta och ska tränas inför visningen.
 
Nu ska jag åka ner och kolla så allt är lugnt nere hos hästarna och sedan ska jag sova! God natt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0