Mer aprilväder!

Aprilväder i dag med, men vad annat kan man räkna med så här års? Snö på marken i morse, stundtals varmt i solen men däremellan mulet och kyligt och även någon regnskur.
 
På förmiddagen, när det var rätt fint väder, var jag inne och skrev fakturor. Sånt som måste göras, oavsett hur kul det är. Sen tog jag Szum i töm. Han har vilat några dagar och såg bättre ut i töm än han gjort på länge, dessutom känns han mjukare i sina muskler på överlinjen och jag tycker att han släppte bra över ryggen på slutet. Sen kom Alida och vi red ut med Tant och Midas. Det blev en mysig tur på mjuka grusvägar i solen  (i alla fall delvis i solen), Alida åker i morgon till USA i en månad så vi hade mycket att prata om!
 
På kvällen åkte jag och grannen till Sollefteå där veterinärerna hade föreläsning om bland annat fång, parasiter, EMS och PPID. Intressant och lärorikt även om jag nog hade önskat att det var lite mer djupgående.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0