Långfredagen!

Lång dag på ridbanan i dag, men det passar ju bra så här på långfredagen! 
 
Jag har haft hoppkurs i dag, visserligen halvkyligt i blåst och molnigt men det var ju snö och is för bara någon dag sen så man får vara nöjd trots att det var blött och skitigt. På förmiddagen red de markarbete med galoppbommar, små kryss och många volter, det svåraste var nog att trava över bommarna när hästarna hade taggat i gång!
 
Vi hade teori om våruppladdning där jag pratade om att checka av hästens status, vårträning, vitaminer, hull, muskler och annat viktigt. På eftermiddagen var det hoppning, mycket fokus på att kunna kontrollera galoppsprången och att kunna hoppa ur lite kortare galopp. Vi avslutade som vanligt med fika, det är viktigt med fika när det är kurs. Sen red jag en häst åt en kund innan jag åkte hem. Då var jag både frusen och trött så det blev inget mer gjort än att hag åt middag,  bakade en kaka och tog in hästarna.  I morgon Ica igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0