Hingstpremiering!

I morse var jag tidigt i  stallet och släppte ut hästarna för sedan åkte jag och Peter upp till Wången och hingstpremiering! Det har alltså redan gått ett år sedan jag visade Midas på avelsvärderingen, i dag var jag bara där som besökare och det var rätt skönt att slippa vara nervös!
 
Midas ägare var där och visade en av sina uppfödningar, det gick väldigt bra för den blev godkänd och fick 40 poäng! Det är bra! Annars har jag sett massor av fina hästar och träffat en massa hästfolk. Jag tror varenda liten gammal hästkarl i Jämtland hade letat sig dit, tyvärr var vädret inte så strålande utan det var blötsnö och allt var blött och geggigt. 
 
Hemma igen så var inte ridsuget på topp men eftersom regnet (hemma var det regn i stället för snö) hade lugnat sig så tog jag en tur med Tant. Sen blev det en sen middag och nu är det nog bara att sova som fattas!
 
Tyvärr blev det inte så många bra bilder på den godkända basjkirhingsten. När han var inne på exteriörbedömningen så hade jag ägarnas kamera och fotade och när sedan kritiken lästes upp så var detta det bästa jag fick till.
 
Gasper, 40 poäng!
 
Det var många fina bruksnordisar där. Detta var egentligen inte min favorit, även om den såklart är helt underbar, men kolla in den här manen. Tänk att borsta igenom den efter ett lerbad!
 
 
Och så en bild sen förra årets premiering på mig och Midas!
 

Kommentarer
Postat av: Mánadis' Vildhäst

Tack för ditt stöd och för att du tog hand om min kamera :) Jag är så glad över att vår hingst klarade sig så bra.

/Desirée

2015-04-13 @ 10:51:03
URL: http://manadisvildhast.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0