Tillbaka på banan!

Det känns som om jag är back in buisness igen! Dels efter revbensskadan och dels efter sommaren som ju alltid innebär lite andra rutiner. I dag har jag ridit 4 hästar, tömkört 2 och haft 2 lektioner, alltså fullt race som vanligt igen!
 
Jag och Elise red ut med Tant och Gandalf på förmiddagen. Det blev en lugn tur längs vägen, finns ju inte så mycket att välja på nu när det är älgjakt. Tror Tant tyckte det var lagom, hon låg och sov när jag kom och sen var hon lite stel i början så lite tog nog gårdafens träning påhenne med. Själv har jag rätt rejäl träningsvärk! Sen jobbade ja LEone. Först longerade ajg honom inspänd i alla gångarter och sedan tömkörde jag. Började arbetet i töm på volten i trav och med övergångar till skritt. Forstatte sedan med lite skritt och halter innan jag fortsatte ut på banan och gjorde en massa svängar. I dag var vi överens igen och det gick riktigt bra!
 
På eftermiddagen red ajg Szum och Pålstina på banan. Szum kändes lite oriden i början, det kändes verkligen som om han hade tänkt sig semester och lugnt ett tag till, men på slutet var han jättefin och jag är nöjd med honom som vanligt! Sen red ajg Pålstina. Hon har ju haft svårt att slappna av och sänka nacken men det börjar gå åt rätt håll. Hon var i dag fin i formen nästan hela tiden i skritten och även korta stunder i traven!
 
På kvällen var jag i väg, red Sickan (som fått en ny, skön sadel), hade ett par lektioner och tömkörde en shettishingst. Nu ska jag sova och ladda för ytterligare en dag hemma! Så skönt att jobba och pyssla här hemma hela dagarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0