Minusgrader!

Riktigt kallt i morse, flera minusgrader och det känns som vintern är nära!
 
I morse kom rörmockarn redan när jag tog ut hästarna, han skulle titta lite på kommande jobb och återkommer snart för att blandannat fixa vatten till gästhuset som jag använder som sadelkammare. När han hade åkt, stallet var mockat och jag ätit frukost så började jag med att rida Leone på banan. Han är ju vinglig och valpig men i dag köndes det riktigt bra! Stor skillnad sen i fredags när jag red på banan sist och jag är jättenöjd med honom! 
 
Mona kom redan när jag höll på med Leone och sen red vi ut på Pålstina och Gandur. Det blev en ganska lång sväng för Gandur som ju inte är så van, och dessutom med en hel del trav! Jätteduktig han med! Avslutade sedan ridningen med att dressyra med Tant. Hon var fin i galoppen och efterhand kändes även traven bra.
 
Sen var jag till massören, gjorde ont i dag med men kanske lite bättre än sist, hem för middag och sedan en lektion på väg till tävlingsmöte med klubben. Nu sova!
 
Lånk till film från dagens ridning av Leone:
 
https://www.facebook.com/video.php?v=931423950217441
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0