Inget blir gjort!

I dag har det känts som om jag inte fått någonting gjort! Mycket energi har gått åt till att gräma mig över allt jag inte hunnit med, i stället för att fokusera på det jag faktiskt gjort!
 
Det här hann jag inte i dag:
Rida Szum (inte Pålstina heller men det hade jag ju inte som ambition heller)
Klippa gräsmattan
Byta tråd i en av vinterhagarna
Städa
 
Det här hann jag i dag:
Tömköra Leone
Rida hoppträning med Tant
Ha en lektion
Spåna upp stallet
Fixa alla utelampor så de lyser efter timer
 
Uppenbarligen hann jag ju en hel del ändå! Sånna här dagar när det känns som jag inte hinner med mig, att massor hänger över mig och att paniken över att det snart är vinter är total, så är det så skönt att gå ut i hästhagarna och se avspända hästar som äter gräs eller ligger utvräkta. Hästarna kännerinte av mig stress och dom har det lika bra oavsett om jag hunnit städa eller om jag klipper gräsmattan. Och så är det ju, hästar bryr sig inte om sånt och det är så skönt!
 
Leone tömkörde jag i dag och det är så stor skillnad mot en vecka sen när det var tjafs och konfikt om mest allt jag bad om. I dag tömkörde jag över bommar i trav och avslutade med att tömköra en liten promenad ut. Trots att det blev lite oro på gården när Elise kom och tog in Gandalf och hästarna gnäggade till varann så höll Leone fokus på mig, Bra jobb!
 
På vägen till kvällens hoppträning fick jag och Tant stanna hos grannen och slå på en tappsko som hon hade fixat till i natt. Sen stannade vi på Hamamrn och köpte en reservdel till släpet, och väl framme på ridskolan så byggde ajg först fram och hade sedan en lektion innan det var dags attt rida. Tant bryr sig inte speceillt om att stå i släpet att vänta som tur är! Träningen gick bra, det känns nu som jag och Tant är tillbaka där vi var innan jag drog på mig revbensskadan, och det känns skönt. Hon var riktigt fin i markarbetet, galoppen var återigen bra vilket jag saknat de sista veckorna och sen avslutade vi med en riktigt bra bana! Jag blir alltid nervös när jag ska hoppa bana, även om det är träning men egentligen kan jag inte förstå varför. För jag rider bättre när det blir bana och Tant blir som en hindersökande tiger och hoppar allt jag styr mot! I dag hoppade hon helt perfekt och jag är så nöjd! Det här var precis vad jag behövde för att bli lite mer peppad!
 
 
Finaste Tant i våras!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0