Dressyrtävling igen!

Så var det dags för Szums andra tävling! I dag var vi till Frösön och red precis som sist en LB:2.
 
Jag var nog mindre nervös denna gång och även Szum kändes mer avspänd. Tyckte det gick rätt hyfsat på framridningen men var ändå beredd på att han skulle tjura i hop på banan. men det gjorde han inte! Två små tjuvstopp annrs gick han igen om hela programet! Till och med galoppen gick utan avbrott! Jag är jättenöjd trots att poängen blev sämte denna gång och vi var vädligt sist. Nu ska vi träna styrka och ridbarhet till nästa års tävlingar då vi ska in och sopa banan! 
 
När jag kom hem så gjore jag klart allt inför nattens och bakade kaka till kvällens middag innan Alida kom och vi red ut på Tant och Leone. Blev en tur med mycket trav och och en galopp!  Första galoppen för honom och jag tror han kommer sova gott i natt! Sen gick Alida med mig runt gården med Gandur så nu är äve han redo förnya äventyr. Avslutade kvällen med grillning och nu är jag så trött att jag ser i kors!
 
Min fina dressyrstjärna!
 
Jag och Leone efter dagens ridtur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0