Vart är min kaxiga unghäst?

Jag undrar vem som har bytt ut min kaxiga och odrägliga unghäst mot den här fina dressyrhästen?
 
I kväll red jag lite dressyr på Szum och trots förutsättningarna så bjöd han på en fin ridkänsla nästan hela tiden. Förutsättningarna var att han är oriden (vilat en vecka och sedan tömkörd två gånger), mörker (har bara en lampa igång på banan just nu), regn, trött ryttare och en blöt och lite sladdrig bana. Han hade lika gärn kunnat vara helsur och tjurig, eller för den delen spänd och expolsiv, men någonstans på vägen har den här hästen landat och är nu riktigt trevlig, även en sån här kväll. Det är verkligen helt undernbart även om jag är medveten om att den där odrägliga pållen fortfarande kan visa sig vissa dagar, men nu är jag lycklig betydligt oftare än jag är olycklig efter att ha ridit eller jobbat honom. Och så har det ju verkligen inte varit hela tiden, det har varit en tuff resa och många tvivel. I början verkligen ogillade jag den där hästen som bara gjorde tvärtom vad jag sa hela tiden, som testade alla gränser hela tiden samtidigt som han var spänd, okoncentrerad och känslig. I dag är han en sann favorit och efter ett ridpass som i dag är jag riktigt kär! Så kan det gå!
 
Min Szumprins!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0