Hur får man upp ett tanklock?

Vilken rörig dag det blev, men nu är jag bilägare igen!
 
I morse var jag stressd eftersom jag inte hade fått in pengarna som jag skulle betala bilen med. Ringer och kollar lite, pengarna är dragna och borde vara på mitt konto, men där finns inga pengar. Ringer till banken, och då visar det sig att det varit ett stort fel hos flera banker och de som sköter betalningar mellan bankerna, under fredagen och måndagen och därför är mina pengar inte framme. Men med en snäll pappa och förstående bank så löste sig allt, dessutom var de rätta pengarna på plats under eftermiddagen.
 
I alla fall så red jag Tant på morgonen. Red i genom henne lite, mycket galopparbete och bara med syfte att få henne att arbeta genom kroppen. Avslutade sedan med att hoppa lite lågt på volt och över en studs några gånger. Efter ridningen och bankstrulet så åkte jag med grananrna till Sundsvall för att hämta min nya bil. Jag har alltså köpt en Kia Sorrento, en stor jeep som är jättefin att köra men som då kräver BE körkort när jag ska dra mitt släp. Ett rejält ryck med körkortet krävs alltså nu! 
 
Efter ett snabbt stopp på Jula så åkte jag hemöver och raka vägen till massören. Efter en timmes behandling åkte jag hem och kan konstatera att jag har ett problem med min nya bil, jag får inte upp tanklocket! Skulle tro att det är någon typ av handhavandefel men det hjälper ju inte för jag må ju få upp de för att kunna tanka bilen. Fast det går ju lite bränsle om jag inte får upp det!
 
På kvällen sen tömkörde jag Gandalf och longerade Midas lite. Midas har ju haft några lugna dagar här men nu börjar allvaret igen. I dag tog vi det lugnt och enkelt, han är ju inte i gång och vi måste hitta varann igen! Efter att jag var klar med hästarna hemma så åt jag middag och sen åkte jag för att fodra Räkan. Känns som det varit en hattig och lång dag, nu känns sängen lockande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0