Skitdag med skitväder!

Haft en riktig skitdag i dag egentligen, men man måste ju ha lite av dom med!
 
Det började redan i morse så jag skulle rida Midas före jobbet. Men Midas hade inte tid med mig och gick inte att fånga, jag kan förstå honom för Tant och Gandalf i hagen bredvid hade racat igång honom så han hade fullt upp med att springa i kapp med dom. Eftersom jag hade lite begränsat med tid och Midas ändå inte var i rätt mood för jobb så valde jag att låta honom fortsäta motionea sig själv, han brukar verkligen inte vara svårfångad så jag ser det bara som att jag råkade komma vid fel tillfälle, vi tar det i morgon i stället! Och självklart regnade det. I stället tog jag in Szum, snabbborstade honom och tänkte tömköra lite. Han hann väl trava typ fem varv innan en baksko lossnade! Eftersom den fortfarande satt fast i en söm så fick jag dra loss den, som tur var kan han gå på banan utan sko så det blev ett lättare joggingpass ändå. Men typiskt!
 
Efter en kort men intensiv dag på jobbet så åkte jag till Nylands Hästsportlag. Vi skulle ha markarbete i tre grupper och sedan teori och fika. Det regnade fortfarande och ridbanan var plaskblöt. Trots regnkläder var ajg blöt och rejält kall innan vi var klar. Teorin handlade om inspirerande vinterträning och det kändes ju väldigt behövligt en dag som denna! Hemma var det bara att ta in hästarna, och sen äta framför Så mycket bättre tillsammans med ett gäng körkortsfrågor! Tur ajg har så intresserade och ambiösa elever, annars skulle man aldrig stå ut dagar som denna! Nu hoppas jag bara at kläderna hinner torka tills i morgon när jag ska ha lektioner igen, men förhoppningsvis i lite bättre väder!
 

Kommentarer
Postat av: Mánadis' Vildhäst

En sådan gång kan man vinna mer på att ge upp tidigt, i synnerhet om man har tidsbrist. Nej, Midas är verkligen inte svår att få tag på, men det har hänt även mig att han någon gång inte haft tid ;)

Svar: Ibland är det bara fel tillfälle. När jag är hemma och rider hela dagarna kan jag ta hästarna i den ordning som passar just då, det är ju inte bara bus som kan störa utan även att de ligger och sover, men i bland måste man ju planera lite. Nu brukar det ju alltid lösa sig, men när man står där i ösregn med en pålle som galopperar varv efter varv runt en så är det inte utan att man funderar om frimärken är en trevlig hobby... Nu fick vi ju världens härligaste tur dagen efter så jag tror det var någon mening med det!
Pernilla Engström

2014-11-03 @ 07:19:03
URL: http://manadisvildhast.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0