Månsken!

Vem behöver ridbanelysen eller pannlampa när det är månsken? Underbar måne lyste upp snön nu i kväll efter jobbet.
 
Jag började med att tömköra Szum. Vi brukar ju mest jobba på volt och mycket i trav men i dag när det var snö och isfläckar (vilket jag såklart halkade på en sån och vurpade!) och Szum har en tappsko bak och en sommarsko så jobbade vi i skritt och på spåret. Vi jobbae mycket sidvärts, främst längs långsidorna. I början gick det lite sådär men sen ändrade jag min position lite och det blev genast lättare, det är roligt med tömkörning och longering när man märker vad viktig min position och mitt kroppsspråk är. Att flytta sig några decimeter gör stor skillnad! Szum fick verkligen använda huvudet i dag och jag tror han var lite trött efteråt trots att vi bara skrittat!
 
Sen red jag och Tant ut en sväng, underbart ljus och fint vinterunderlag, och en laddad och pgg Tant! Jag har inte riktigt hunnit md henne sista veckan och hon tyckte nog att det var roligt att få komma ut, nu ska ajg försöka klippa henne och sen hålla igång henne för än verkar hon inte vilja gå i pension!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Underbart att hon inte vill bli pensionär :)
Hur gammal är hon?

Svar: Tant är född 1992 så hon är 22 år i år! Hon var lite hängig för några veckor sedan men nu är hon på hugget igen!
Pernilla Engström

2014-11-07 @ 10:49:01
URL: http://jav.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0