Första advent!

Och nu är det advent på riktigt! Nu vill jag bara ha en halvmeter snö så är det vinter på riktigt!
 
Söndagsjobb på Ica i dag och som vanligt red jag en häst innan då. I dag var det Midas, vi red till en lägda som ligger några hundra meter från gården. Just nu är jag ständigt på jakt efter bra underlag, eller i alla fall annorlunda underlag, och där var det riktigt bra att rida. Vi jobbade massor på volter och åttor, betoningen låg på böjningen och eftergiften i innersidan. Midas jobbade på bra, han tycker det är lite jobbigt att forma sig (speciellt i höger varvet) och blev ordentligt trött! 
 
Efter jobbet var det äntligen dags att sätta i gång mina gangstergrabbar, dvs Szum och Trafalgar! Szum har ju stått i två och halv vecka pga svullnaden i benet, som ju inte var någon fara, och Traffe har vilat en vecka av en hovböld. Började med Traffe, han tömkörde jag och han var stundtals riktigt fin när han kom ner i den låga, runda formen som jag vill jobba honom i! Om han skulle arbeta så hela tiden skulle det ju inte vara någon konst att muskla upp honom i vinter! Szum longerade jag, jag har ju sett hur överladdad han har varit av att vila dessa veckor så det var ju inte oväntat att han skulle vara lite vild. Vi höll till ute på gräset och han sprang, blåste, bockade och sprang lite till! Som han såg ut i dag så ska jag nog vänta några dagar till innan jag sitter upp... Men det går inte att komma i från att jag blev på ett ohejdad bra humör av att jobba Szum igen, han må vara lite knäpp men jag gillar ju honom starkt! Och även om det kan vara lite gruvsamt att rida honom emellanåt så saknar jag det enormt när han vilar!
 
Nu har jag ätit köttfärsåsoch spagetti till middag och tagit in hästarna, tror resten av kvällen ska ägnas åt soffmys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0